Saturday, April 19, 2014

Jobdirumah betul tak?

Selalu sangat saya dapat soalan macam tu. 

Jobdirumah ni betul ke? 

Betul ke boleh buat duit dengan Jobdirumah

Betul ke yang jobdirumah tak menipu? 

Semua tu biasalah, soalan-soalan daripada mereka yang memang berminat nak cuba nasib dengan jobdirumah, tapi takut. 

Takut tertipu.

Takut tak dapat kerja. 

Takut menyesal. 

Takut seribu macam lagi perkara yang ditakutkan. Ada yang ketakutan tu memang logik, dan ada jugak yang punca ketakutannya itu mengarut.

Jawapan dari saya pulak tentang jobdirumah, mula-mula sekali sila baca betul-betul dan baca dengan teliti laman web jobdirumah. 

Baca berulang-ulang kali sampai faham. 

Bukannya baca sekerat-sekerat, skip situ skip sini, tiba-tiba terus tanya ni program betul ke menipu? 

Come on la... dah banyak sangat jumpa orang jenis macam ni. Daripada student hinggalah ke suri rumah. 

Semuanya mind set nak senang je. PEMALAS. 

Suruh baca tak nak baca. Lepas tu cepat je dituduhnya menipu. 

Saya join Jobdirumah ni pada bulan February 2013. Dengan bayaran sebanyak RM50. Sekarang ni tak pastilah, sama ada bayaran tu masih sama ataupun dah dinaikkan. 


 Layari : Laman Web JDR

Tiap-tiap hari JDR ni akan emelkan senarai kerja kosong untuk saya apply. Daripada semudah-mudah kerja seperti tukang taip hinggalah ke programming.

Oh by the way, saya ingatkan awal-awal, ini bukannya program yang senang-senang boleh buat duit ye. 

Ingat! 

Kita kena bekerja. 

Mudahnya ialah kita hanya perlu buat kerja dari rumah. 

Bukannya kita buat kerja-kerja senang. 



By: Sabree Hussin 

 

 

No comments:

Post a Comment